tisdag 21 april 2009

hold on to nothing

kort skoldag och sen nova med martina, trevligt. jag kunde inte riktigt förmå mig att köpa något efter att ha läst en massa om bomullsodling i skolan idag. det går fan åt 12 000 liter vatten i ett u-land när bomullen till en par jeans odlas., 12000!! i sverige sälja ca 12 miljoner par jeans per år! fattar ni?! och till en vanlig t-shirt i bomull går det åt ca 9000 liter vatten. det är glalet!

ska fanimej köra på second hand (vilket jag redan gör till ganska stor del) och kläder gjorda av ekologisk bomull för jag tycker inte att allt detta känns helt okej.. har jag bara blivit tillfälligt hjärntvättad? jag vet inte..

jaja, träning snart.. skönt.
dagens låt; hold on to nothing - david gray (ja, igen)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar


Bloggintresserade